Benvolgudes
famílies de 6è i ESO,
Els informem que tenim previst oferir una quarta
edició del taller sobre habilitats parentals positives adreçat a pares i mares
amb fills i filles entre 12 i 16 anys. El taller rep el nom SOMRIU, SÓN ADOLESCENTS i el promou el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.

Els adjuntem un full informatiu sobre el contingut
de les sessions que realitzarem a la
sala polivalent de l’escola els dimecres
6,13 i 27* de maig a les 18:00
La Sra. Lluïsa Jiménez ens indica que el grup de
pares/mares és limitat (entre 12 i 20 persones) ja que el format de les
sessions és de taller participatiu. Així mateix també sol·licita, per tal que
les sessions siguin profitoses, que els/les participants puguin adquirir el
compromís de ser presents a les tres sessions.
Moltes
gràcies per la seva atenció.
L’Equip Directiu
*NOTA: a petició de la Sra. Lluïsa
Jiménez la sessió prevista per al dia 20 -i de la qual vam informar en el
butlletí L’escola informa- cal ajornar-la
al 27 de maig. Disculpin les molèsties.
Taller: SOMRIU, SÓN ADOLESCENTS!
L’objectiu del
projecte és donar suport als pares i mares en les seves habilitats
parentals, des de la reflexió i l’intercanvi d'experiències, per tal que cada
família pugui trobar el seu propi model parental i desenvolupi els seus propis
recursos.
Segons la recomanació que el Consell
d’Europa va aprovar a finals del 2006 la Recomanació Rec (2006), el concepte de parentalitat positiva es
defineix com “el comportament dels pares i mares fonamentat en l’interès
superior del nen, en la seva cura i el foment de les
seves capacitats, evitant la violència i donant-li reconeixement i
orientació que inclou l’establiment de límits que permetin el seu ple
desenvolupament”.
La parentalitat positiva es sustenta
sobre els següent principis:
o
Vincles afectius càlids, protectors i
estables per tal que els fills/es es sentin acceptats i estimats
o
Un entorn estructurat (rutines i hàbits)
que proporcioni un model amb el què aprendre normes i valors.
o
Estimulació i suport a
l’aprenentatge quotidià i escolar pel foment de la motivació i de les
seves capacitats.
o
Reconeixement del seu valor com a
persones ( interessar-se per el seu món, les seves experiències,
preocupacions, necessitats), tenir en compte els seus punts de vista en les
decisions que pren la família.
o
Potenciar la seva percepció com
agents actius, competents i capaços de canviar les coses i influir sobre els
demés , donant-les recursos per l’escolta, interpretació i reflexió.
Consisteix en un cicle de 3 sessions/tallers amb una durada aproximada de dues hores
i adreçat a un grup de pares i mares amb
fills/es de 12 a 16 anys, amb el compromís d’assistir a les tres sessions.
Es pretén que els tallers siguin un espai de
reflexió compartida sobre la vivència de ser pares i mares. No es tracta per
tant de mostrar i assumir un “rol ideal” presentat pels “experts” es tracta
d’acompanyar en la definició i construcció del seu propi rol, en el seu
escenari familiar. Tampoc es tracta de donar i seguir receptes “formulades pels
tècnics”. Es tracta de que els pares i mares puguin repensar el seu rol, d’ oferir
un espai de treball i reflexió compartit on s’adquireixen habilitats i estratègies
parentals i aprenguin a prendre decisions flexibles valorant les circumstàncies
i característiques dels seus fills i filles.
Amb el suport de l’Agència de Salut Publica de la
Generalitat de Catalunya.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada