Pàgines

Aquest bloc va dirigit a totes les famílies que vulguin saber del COR DE MARIA-SABASTIDA.
A les xarxes socials ens pots seguir també amb el hastag #escolacordemariasabastida i #cmsabastida

10 d’abril 2015

Taller: SOMRIU, SÓN ADOLESCENTS!

Benvolgudes famílies de 6è i ESO,

Els informem que tenim previst oferir una quarta edició del taller sobre habilitats parentals positives adreçat a pares i mares amb fills i filles entre 12 i 16 anys. El taller rep el nom SOMRIU, SÓN ADOLESCENTS i el promou el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.
Aquestes sessions aniran a càrrec -com en les edicions anteriors- de la Sra. Lluïsa Jiménez, tècnica del Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya i membre de l’Associació Connecta amb els teus fills.
Els adjuntem un full informatiu sobre el contingut de les sessions  que realitzarem a la sala polivalent de l’escola els dimecres 6,13 i 27* de maig a les 18:00
La Sra. Lluïsa Jiménez ens indica que el grup de pares/mares és limitat (entre 12 i 20 persones) ja que el format de les sessions és de taller participatiu. Així mateix també sol·licita, per tal que les sessions siguin profitoses, que els/les participants puguin adquirir el compromís de ser presents a les tres sessions.

Moltes gràcies per la seva atenció.

L’Equip Directiu

*NOTA: a petició de la Sra. Lluïsa Jiménez la sessió prevista per al dia 20 -i de la qual vam informar en el butlletí L’escola informa- cal ajornar-la al 27 de maig. Disculpin les molèsties.



Taller: SOMRIU, SÓN ADOLESCENTS!

L’objectiu del projecte és donar suport als pares i mares en les seves habilitats parentals, des de la reflexió i l’intercanvi d'experiències, per tal que cada família pugui trobar el seu propi model parental i desenvolupi els seus propis recursos.

Segons la recomanació que el Consell d’Europa va aprovar a finals del 2006 la Recomanació Rec (2006),  el concepte de parentalitat positiva es defineix com “el comportament dels pares i mares fonamentat en l’interès superior del nen, en la seva  cura i el foment  de les seves capacitats, evitant la violència i donant-li reconeixement  i orientació que inclou l’establiment de límits que permetin el seu ple desenvolupament”.

 La parentalitat positiva es sustenta sobre els següent principis:
o   Vincles afectius càlids, protectors i estables per tal que els fills/es es sentin acceptats i estimats
o   Un entorn estructurat (rutines i hàbits) que proporcioni un model amb el què aprendre normes i valors.
o   Estimulació i suport a l’aprenentatge quotidià  i escolar pel foment de la motivació i de les seves capacitats.
o   Reconeixement del seu valor com a persones ( interessar-se per el seu món,  les seves experiències, preocupacions, necessitats), tenir en compte els seus punts de vista en les decisions que pren  la família.
o   Potenciar la seva percepció com agents actius, competents i capaços de canviar les coses i influir sobre els demés , donant-les recursos per l’escolta, interpretació i reflexió.

Consisteix en un cicle de 3 sessions/tallers amb una durada aproximada de dues hores i adreçat a  un grup de pares i mares amb fills/es de 12 a 16 anys, amb el compromís d’assistir a les tres sessions.

 Es pretén que els tallers siguin un espai de reflexió compartida sobre la vivència de ser pares i mares. No es tracta per tant de mostrar i assumir un “rol ideal” presentat pels “experts” es tracta d’acompanyar en la definició i construcció del seu propi rol, en el seu escenari familiar. Tampoc es tracta de donar i seguir receptes “formulades pels tècnics”. Es tracta de que els pares i mares puguin repensar el seu rol, d’ oferir un espai de treball i reflexió compartit on s’adquireixen habilitats i estratègies parentals i aprenguin a prendre decisions flexibles valorant les circumstàncies i característiques dels seus fills i filles.

Amb el suport de l’Agència de Salut Publica de la Generalitat de Catalunya.